El grafit ha estat el més votat pels torrefarrerins i torrefarrerines, per davant dels treballs realitzats pel nord-americà OverUnder i pels artistes d’Albacete Sergio Delicado & Juangacedos
El mural realitzat pels artistes Asier & Müs (Donosti i Ponferrada) ha estat l’escollit pels torrefarrerins i torrefarrerines com a guanyador del premi del públic de la segona edició del Torrefarrera Street Art Festival dotat amb 500 euros. Aquest treball ha rebut 68 dels 377 vots vàlids (un 18 % dels vots) materialitzats a través de la web de participació habilitada per l’Ajuntament de Torrefarrera per a tal efecte.
El grafit guanyador ocupa una de les parets de l’Escola La Creu de Torrefarrera amb una superfície de 60 metres quadrats.
Pel que fa a la segona i tercera posició han quedat empatats a 60 vots el mural d’OverUnder (Nevada, EUA), situat al carrer Gran Via, i el de Sergio Delicado & Juangacedos (Albacete), amb un mural realitzat a Malpartit.
L’obra guanyadora del premi del públic vol reflectir la dolçor i la innocència que representa l’estampa de primera hora del matí al col·legi, quan ja t’havien castigat o t’havies adormit per un moment, l’arribada d’un company nou i tot el que això ofereix: una amistat, i sobretot, moltes aventures junts.
2a edició del Torrefarrera Street Art Festival
El passat 14 de setembre, en el marc de la Festa Major de Torrefarrera, es van donar a conèixer els premis del jurat del 2n Torrefarrera Street Art Festival. El jurat va atorgar el primer premi (1.000 euros) a Juanjo Surace, d’Argentina, autor de l’obra “Invitació a la lectura”. El segon premi del certamen, dotat amb 500 euros, va ser per a l’artista Bastian, d’Oviedo, per la intervenció mural a una de les parets més grans del certamen d’enguany.
Millorar l’entorn urbà i fomentar la cultura són els principals objectius del Torrefarrera Street Art Festival, organitzat per segon any consecutiu pel consistori per dinamitzar i regenerar els espais del municipi, potenciant l’art urbà com a mitjà d’integració social. El certamen ha comptat amb el suport de la Diputació de Lleida, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, l’empresa ICG Software i Montana Colors.